2.a Organiseren
Vierde jaar
Op mijn derde stageadres was er twee keer per week een bijeenkomst van migrantenvrouwen, van ongeveer 9 personen, die in groepsverband therapie kregen. Na een aantal weken meegekeken te hebben met deze groep was het aan mij de taak om de lessen in te vullen. In deze les werd een gezamelijke warming-up gedaan van ongeveer 20 minuten, vervolgens gingen deze vrouwen zelfstandig aan de slag op de fitness apparaten en daarna volgde een gezamelijke cooling-down. Vanaf week 5 heb ik om de week de warming-up en cooling-down gedaan. De oefeningen die ik gebruikte had ik deels van internet, deels uit de bestaande lessen en deels uit de lessen die ik volg op de sportschool. De ene week deed ik de warming-up in een dansvorm en de andere keer in een krachtvorm. Voor de cooling-down heb ik ook verschillende vormen gebruikt zoals ontspanningstherapie, yoga en rekoefeningen van de sportschool. Verder merkte ik dat de vrouwen veel informatie miste over gezondheid in het algemeen. Dus ik heb ook een les gegeven over gezond eten en bewegen. In mijn laatste les heb ik een mondelinge quiz gedaan om te kijken of de vrouwen wat van de informatie hadden opgestoken.
Derde jaar
Voor de Minor Kinderen moesten we een projectgroep vormen en een opdracht uitkiezen. Toen we de opdracht gekozen hadden moesten we contact opnemen met de opdrachtgever. We hadden besloten dat we één contactpersoon zouden hebben en dat werd ik. Ik zorgde voor de communicatie tussen opdrachtgever, projectgroep en coach. Ook zorgde ik ervoor dat er bijeenkomsten werden gepland en dat er overlegmomenten waren tussen de coach en de projectgroep.
Tweede jaar
In het tweede jaar heb ik onder andere mijn eerste stage gelopen. Hiervoor heb ik een plan van aanpak gemaakt met daarin mijn leerdoelen verwerkt. Ik had moeite met het SMART formuleren van mijn leerdoelen. Mijn leerdoelen waren heel algemeen en niet meetbaar. Door de doelen meer specifiek te maken kan je deze ook meetbaar maken. Voorbeeld uit mijn Plan van Aanpak: Binnen 10 weken wil ik meer te weten komen over de verschillende hulpmiddelen die een fysiotherapeut toepast binnen de setting van een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Na feedback heb ik dit leerdoel als volgt geformuleerd: Binnen 2 weken kan ik een hulpmiddel zoals een passieve tillift toepassen tijdens een behandeling. Dit houdt in dat ik de veiligheidsmaatregelen, het protocol en de handelingen weet van het hulpmiddel. Hierdoor werd mijn leerdoel meer specifiek en meetbaar.
Eerste jaar
Binnen de competentie organiseren heb ik mij vooral gericht op het organiseren van de bijeenkomsten van de werkgroep van MW. Door regelmatig bij elkaar te komen voor een bespreking over het product zorg je ervoor dat het product volgens planning loopt. In deze besprekingen werden ook onduidelijkheden besproken en afspraken gemaakt. Ook plande we oefenmomenten in zodat we de presentatie konden oefenen.